torsdag, juni 12, 2008

Frank och jag aktivitet

I dag är Frank hemma med mig eftersom hans dagis är stängt för planeringsdag. Jag vet inte vad vi ska hitta på. Sommarvärmen är ju lite som bortblåst annars hade jag tänkt att vi kunde åka och bada. Jag har några ärenden som behöver uträttas men det känns inte så roligt att göra det då man egentligen har en heldag tillsammans bara Frank och jag, då vill man ju passa på att göra ngt supermysigt.

Solen skiner i och för sig från en blå himmel men jag tror inte att det är så jättevarmt ute men vi skulle säkert kunna hitta på ngn skoj utflykt ändå....

I slutändan kanske det blir en tur till Dieselverkstan (bibliotek) för att lämna tillbaka filmen Björnbröder som jag lånade där till Frank och då kan vi samtidigt vara lite i deras barndel och kanske låna en ny film. Där efter skulle vi kunna fortsätta söderut mot IKEA för att införskaffa div. grejer som vi glömde sist.

Vi håller på att möblera om lite här hemma så det är ganska så stökigt (läs VÄLDIGT STÖKIGT). Vi ska flytta garderoben som står i Franks rum till vårt sovrum så att det blir mera plats på Franks rum men de har ju spikat fast den så ordentligt i väggen så bara det kommer att bli ett stort projekt. Igår kväll sprang jag in på byggarbetsplatsen och letade upp en byggkille för att få tag på en kil. Han var mkt hjälpsam och gav mig ngt liknande. Behövs för att få lös garderoben från spikarna i väggen. Mycket jobb för en, kan man tycka, liten grej men har jag väl fått en idé så måste den genomföras...

KRAM till alla

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kolla in den här länken... nån som vi alla känner ;0)

http://www.youtube.com/user/okricko

/ Maria

Anonym sa...

Ang.projektet garderob flytt!!! har ni fått löst garderoben,eller skall jag skicka ner en kofot.I morron tänker Gunilla baka segkakor, jag har slagit på värmen i kväll i bagarstugan.Gott gott till midsommarsillen.Binge