söndag, juni 08, 2008

Hemma igen

Nu är vi hemma i Finnboda igen efter en härlig helg i Falun. I fredags hade vi varmast i Europa där, 32 grader. Frammåt kvällen var det fortfarande 28 grader- härligt med så varma kvällar- det är man inte bortskämd med.

I lördags var vi på bassängbadet uppe på Lugnet hela dagen, Frank, Magnus och jag. Farmor o farfar stannade hemma. De hade en jättebra barnpool där som Frank låg i från 10- 15 med vissa kortare stunder på filten för att äta pastasallad eller kakor.

Vi for tidigt i morse för att slippa sitta i bilen UTAN AC så länge i värmen. Temperaturen hann ändå uppgå till 29 grader innan vi kom hem. De ringde från Danvikshem då jag satt o körde bilen hem och undrade om jag kunde jobba i kväll så jag hann bara vara hemma en timme innan jag gick iväg till jobbet vid två-tiden. Skönt att ha så nära till jobbet, och så nära hem när man slutat.

En annan skön sak är att ha Inka hemma igen. Riitta och Set har ju varit så snälla och haft henne ända sedan vi var utomlands.Det har varit skönt att få en paus från lilla Inka, världens snällaste hund, men nu är det skönt att ha henne hemma igen!

En tredje skön sak är att fotbolls EM satt igång. Det är liksom en härlig känsla att ha bakgrundsljud i form av fotbollskommentatorer då man pysslar på hemma. Känns hemtrevligt på ngt sätt.

Vad roligt det var och läsa era kommentarer om nationaldagen, tack tack!

KRAM

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej heja, tänk vad tiden går,snart firar vi midsommar 21-6 är det midsommardagen,sommarsolståndet.Man har ju vissa hållpunkter,Grönland firar nationaldagen,Alvar har namsdag, å Vilgot skall vara hos oss.Olika men ack så viktiga.Vad jag läst på bloggen, har Frank varit i Falun hos farmor o farfar över helgen,badat ätit pastasallad myst på alla vis i den varma Dalametropolen Gruvriset.Nu länktar mormor o morfar efter Frank BINGE.