söndag, juni 28, 2009

Sol och bad för hela slanten

Vad underbart härligt det är med sommar!
Vi har det riktigt lyxigt Frank o jag.
Vi solar, badar och leker.

I dag var vi först på söder en sväng för att kolla in lite rea på Encores konceptbutik. Magnus köpte skjorta och shorts, jag prutade till mig ett riktigt bra pris på blus och klänning (pappa hade varit stolt över mig om han varit med). Frank har pratat länge om att äta sushi så det fick bli rå fisk till lunch. Frank tyckte nog att det var så där bara.

När det blev för varmt för att vara på stan gick vi hem och packade badväskan och for till Sickla Strand. Vi kom dit till fyra och stannade i tre timmar. Det var underbart skönt att vara där och sitta på en solstol i eftermiddagssolen. Frank lekte med den uppblåsbara gummibåtsbilen som vi köpte i Kreta förra året och ville absolut inte åka hem då klockan närmade sig middagsdax för länge sedan.

Efter en salladsmiddag på uteplatsen kom Patrik o Rebekka med hallonpaj som vi avnjöt i kvällssolen. Där efter blev det lite frisbeekastning och kubbspelning, allt enligt Franks önskemål innan han fick krypa till kojs vid 21. Då fortsatte vi vuxna med lite kortspel innan det vid 24 var dags även för oss att vila. Jag var inte trött då och är det inte nu heller, men jag ser på klockan att det börjar bli dags att få lite sömn.

I morgon blir det bad för hela slanten!

Inga kommentarer: