måndag, juni 22, 2009

Sköna lata dagar

Jonny, Disa och lilla Havanna kom som sagt och hälsade på oss efter deras sedvanliga midsommarfirande på Ingarö. De kom lagom till lunch på söndagen. Magnus lagade god pasta med räkor och färsk sparris. Efter maten tog vi båten in till Djurgården för att roa oss lite på Grönan och för att Jonny skulle få testa på Insane. Det visade sig även att Disa tog mod till sig och åkt två karuseller hon med. Inte illa!

Vi var på Grönan tills de stängde. Frank kramade det sista ur besöket och hann åka favoriten Nyckelpigen en gång till innan de stängde. Frank var förresten modig och åkte lilla fritt fall med mig. Det var "lite farligt"medgav han efter åket och under åket såg jag på honom att han både tyckte att det var roligt och läskigt (precis som jag 26 år äldre...).

Vi promenerade hem från Slussen. Det är härligt att bo så pass nära att man kan göra det även fast det tar sin lilla tid. Vo tog vägen via Bpule o berså men trots att barnen nästan sov så var det bara jag som ville stanna och ta en match.

I dag måndag så har Magnus jobbat och Sundsvallsborna, Frank o jag har varit på lampjakt i Kungens kurva som bara resulterade i barnleksaker. Havanna fick en mobil och Frank fick en större pool. Vi har i kväll vattnat hela området för att bli av med vattnet i poolen, nackdelen med 260 liter.

I kväll har jag stekt kyckling till morgondagens lunch ( vi ska till badstranden med mamman Sara, Manfred och Eskil) samt bakat de tekakor som jag skulle ha bakat i går men bristen på jäst satte stopp för det.

Inga kommentarer: