torsdag, juni 11, 2009

4,7 kilometer prick

I kväll har jag sprungit 4,7 kilometer.
Min kära sambo köpte en orange I-pod Nano (MP3- spelare m.m.) till mig förra veckan. Jag var med och valde färg, han betalade.
Några dagar innan hade jag köpt nya löparskor Nike+, och tillhörande sändare att lägga i sulan under skon samt en mottagare att sätta i I- poden.



Nu kan jag följa mina lopp både under joggingturen och sedan på nätet. Vid båda dessa tillfällena kan jag se hur långt jag sprungit, på vilken tid samt tid/km mellan de olika kilometerna. Det är jätteroligt att se och det sporrar en att vilja förbättra sin tider. Varje lopp går sedan att spara på Nike+.com, där kan man jämför grafer på sina lopp och sätta upp olika mål m.m.

Jag längtar redan till nästa joggingtur då jag ska förbättra min tid med många sekunder!

5 kommentarer:

Helene Taflin sa...

Men hallå... jag som trodde jag var duktig... åsså kommer du! Med en massa moderniteter också... Låter ju jättespännande de där grejorna. Själv sprang jag 3 km kväll... Nu är vi på gång!!!

Helena sa...

Kom igen tjejer!!!!
Jag tränar på hejaramsorna ;)
Puss // H

Anonym sa...

Vad duktig du är....Min form har kommit av sig totalt...

Vi ses, Anna

Madelene sa...

Det låter kul ambitiöst! Min träning självdog när Friskis&Svettis-terminen tog slut och de barnvänliga (läs komma hem i tid till nattningen) tiderna upphörde. Så himla synd, för jag kände mig verkligen stark, armhävningar på tårna till och med, iallfall en 15 stycken! Läste du förresten om forskningen om hur musik påverkar hjärnan, snabb musik alltså? Det ska vara ett lopp i Stockholm med musik för att se hur mycket fortare man springer, när bpm ligger strax över ens puls höjer man sig det där lilla extra, tydligen. Kommer inte ihåg allt så bra, men på ett ungefär...

Frank och jag sa...

Helene

Skitbra grejer, din man kan sponsra dig med en uppsättning tycker jag!

Helena

Bra det kan behövas!

Anna

Kör hårt under sommaren!

Madelene

Du kommer nog igång igen om jag känner dig.

KRAM