söndag, juni 14, 2009

Mix max i regnet

Det har regnat precis hela dagen här. Om det regnar någon gång ibland kan det vara mysigt men nu har det dåliga vädret hållit i sig i nästan 3 veckor så man börjar bli lite less. Det känns inte som sommar direkt.

I dag har Magnus varit lite krasslig i magen, jag har varit helt sjukt trött och Frank har väl varit lite sådär. Vi var i varje fall i väg till Ica maxi för att köpa ett barnsällskapsspel. det blev det där spelet som man själv minns från dagis/fritids, då man skall para ihop kort med olika ben, kroppar, huvuden och hattar. Det heter Max Mix. Det var från 5 år men Frank klarade av det galant och det tror jag att de flesta barn i hans ålder skulle göra. Det man måste kunna är att slå en tärning, kunna prickarnas betydelse på tärningen och sedan gäller det att bygga personer, vilket inte är så svårt, även fast Frank inte gärna ville para ihop flickhuvuden med pojkkroppar.

(Bildkälla:lekmer.se)


I morgon åker Frank och jag på minisemester till Furuvik. Där möter vi upp mormor. Vi har bokat en stuga i två nätter på campingen. Frank ser verkligen fram emot att få se på alla djuren, bada lite och åka karusell. Jag ser fram emot att få vara med min kära mamma! Det verkar som om det ska bli lite bättre väder (dvs inte regn) på måndag för att sedan till och med kunna spricka upp tills på tisdag. Vi får hoppas på det.

För en vecka sedan var Frank på 4- års kalas till dagiskompisen och grannen Olivia. Bjuden till kalaset var även polaren Walter. Så här fina var barnen då:

Frank med paket:

/>

Födelsedagsbarnet Olivia:



Grabbarna grus och Olivia:

Inga kommentarer: