måndag, augusti 18, 2008

Smaskigaste smeten på festen

Jag måste få en liten paus i mitt pluggande och tar och bloggar lite i stället. På onsdag har jag tenta och när det börjar närma sig tentadagen är man så less på sitt pluggande att man bara vill ha det överstökat- på vinst eller förlust. All lust och ork är slut och man vill bara få det gjort. Så är läget nu.

Patrik, Rebekka, Magnus och jag hade en liten fest förra helgen. Det var tänkt att vi skulle duka upp nere på piren vid vattnet men vädrets makter satta stopp för det och vi fick packa upp det vi packat ner med så stor omsorg, tejpa upp tallrikarna, vika upp dukarna, tidningspappersförlösa vinglasen och duka upp under taket på vår uteplats i stället.


Vi bjöd honungsmarinerad lax á la Magnus, sommarens godaste färskpotatissallad med bl.a. färsk sparris och ärtskott, diverse såser, fetaostsallad och vitlöksbröd. Till efterrätt hade jag gjort Leilas citron och hallonmarängpaj. Smeten till hallonmarängen var bland det lenaste och godaste jag ätit någon gång, det smälte i munnen och jag ville bara slicka slickepotten och bunken om och om igen!





Det blev en rolig och mysig middag som livades upp med diverse lekar. Appropå lekarna så hade Rebekka och jag förberett fyra stycken platspåsar med diverse innehåll sedan fick lagen i uppgift att utforma varsin lek där allt innehåll i påsen måste användas. Jag måste säga att alla var väldigt kreativa och lekarna blev riktigt roliga! Ett bra sätt att slippa hitta på lekarna själv och dessutom slippa stå och förklara hur man skall göra- det fick deltagarna själv sköta. (TIPS!)

VI VAR PÅ FESTEN:

Patrik O Hanna



Sara O Anders:



Patrik O Rebekka:



Magnus O Kattis:

>>Bild saknas

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vad roligt att du läser min blogg!
Jag har spanat in din och vilken smaskig kaka du gjort...
Kul att se kort på lille Frank som hunnit bli så stor!
Kram Bodil

Anonym sa...

Hej, den där pajen såg ju supersmaskig ut, skulle man kunna få receptet kanske??!! =)

Disa Kastebo sa...

Hej! Tack för alla kommentarer på vår blogg, vad kul att ni följer oss =) Läste att ni kanske kommer i september, det skulle ju vara superkul. Det skulle vi verkligen tycka var roligt om ni gjorde. Många kramar från Disa & Havanna som sitter upp och ammar