söndag, augusti 10, 2008

En längtande söndag

Jag längtar så himla mycket efter Frank!
När jag hade lämnat Frank hos mormor och morfar i Stöde såg jag fram emot dessa barnfriadagar. Magnus och jag var in till stan i fredags- roligt men det kändes ändå som om det var någonting som saknades. I går började vi dagen utan sovmorgon eftersom Magnus ville upp och titta på OS-cyklingen. Jag bakade kärleksmums från Leilas bog och pysslade med lite småsaker undertiden. Det är skönt att kunna ägna sig åt det man vill utan att behöva roa Frank under tiden, samtidigt som man saknar hans deltagande. En grej som är otroligt skön är att slippa plocka leksaker som Frank drar fram. Det är mycket lättare att hålla städat och ordning utan en blivande treåring hemma- det är en sak som är säker!

Mormor och morfar berömmer Frank och säger att han är så himla snäll och så lätt att ha med sig. Det är han också. Världens goaste, sötaste, gladaste lille kille som jag längtar så mycket efter.

I Stöde hos mormor o morfar har pott-träningen fortlöpt. Jag trodde att han skulle vara blöjfri när han började på dagis igen efter sommaren men det kommer nog att ta ett tag till. När han är naken är han klockren på att säga till när han vill gå på pottan annat är det då blöjan sitter på. Då hamnar allt där i.

I dag har Magnus och jag knappt rört oss utanför dörren. Patrik o Hanna kom förbi på sina cyklar för att hämta hem bilen som de lämnade här igår till fördel för vindrickande. Vi fikade alla hos våra grannar- vilka ni borde ha koll på vilka de är vid det här laget, nämligen underbara Patrik och hans fru. Jag kan inte nog många gånger poängtera hur mysigt det är att bo här i Finnboda och att ha dem som våra grannar!

I morgon jobbar jag till två sedan tar jag bilen till Gävle för att möta upp Frank och hans barnvakter där. Jag längtar så- det ska bli så härligt att få en sån där supergod kram som jag alltid får av Frank då vi inte setts på ett tag! ÅH VAD JAG SKA PUSSA PÅ HONOM!!!!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

when will you go online?