torsdag, augusti 14, 2008

På väg mot de 30

20 minuter återstår av min födelsedag. Det har varit en bra och fin dag även fast jag kände mig lite ledsen på förmiddagen då jag tänkte på hur mycket jag längtar efter släkt och vänner. Jag har ju blivit så sentimental sedan lille Frank föddes- ngn förälder som känner igen sig i det?

Det jag gläds mest över nu är Franks glädje, hans utveckling och funderingar. Den kramen och den glädjen jag fick då jag hämtade honom på dagis- det var den bästa presenten i dag. Han slängde allt han hade i händerna då jag kom och sprang raka vägen till mig ropandes "Nu kommer min mamma!!" och slängde sig runt halsen på mig. SÅ HÄRLIGT!!!!!

Efter jobbet kom Magnus hem och hade Adde med sig, det var en trevlig överraskning. Patrik o Rebekka kom strax därefter. Eftersom det var jag som fyllde år och jag längtade kycklingfajitas så det var det vad som bjöds. På maten blev det förstås kaffe och tårta. Jag är ett år närmre halvägs till 60 nu och det kanske är förklaringen till varför jag de senaste åren börjat gilla prinsesstårta.... Jag gjorde en rosa med hallon denna gången. Den blev riktigt smarrig.

Kram o godnatt från en nybliven 29-åring som nu lägger ner plugget för denna dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaja,de kommer med åren..jag har gillat prinsesstårtor i 35 år nu kan man kanske bli bjuden på något gott, nästa gång jag kommer på besök. Så nu är kladdddkake åren över nästan? Hälsa till han som trivdes vid vinbärsbuskarna i stöde Binge som nu har blivet jimbert.Här kommer ett fång rosor dagen efter. tjing tjong.