söndag, augusti 17, 2008

Franks första biobesök

Magnus åkte iväg på en sedan länge inplanerad kräftskiva igår. Frank och jag spenderade eftermiddagen med att åka på affären, åka till Fredells och köpa en pensel till Franks väggmålning, vi hälsade på det trevliga äldre paret Gunnar o Birgitta som bor i vårt hus, käkade middag, tog en kvällspromenad ner till vattnet därefter nattade jag min lilla goding i min säng. Jag läste några rader och kollade en stund på TV därefter kröp jag ner bredvid Frank- det är så mysigt. Han är så söt när han sover och jag tycker det är väldigt mysigt då vi får ha sängen för oss själv, lilla Frank och jag.

I dag var jag o Frank på bio för första gången. Det är ett regnigt och grått Stockholm så det passade bra. Jag visade Frank 3 stycken filmtrailers hemma innan vi åkte- Horton, Spöket Laban samt Alvin och gänget. Frank fick välja film och det blev filmen om elefanten Horton.



På bion satt han stilla i en timme men därefter var det slut på koncentrationen och mamman och pojken fick lämna salongen. Det var helt ok- filmen var inte så jätterolig men ganska rolig, och jag var beredd på att det kanske skulle ske även fast jag trodde att han skulle vara mer trollbunden av upplevelsen än han var. Han älskar att titta på film och har satt totalt fängslad av bl.a. Bee- movie när han såg den hemma för första gången. Han gillar bättre den typ av filmer än filmer som t.ex Byggare Bob och Postis Per så när han valde Horton tyckte jag att det var ok även fast Spöket Laban kanske hade fungerat bättre.

Det var som sagt en provomgång. Vi ska nog välja lite kortare filmer tills Frank blivit lite större, tror jag eller en film som innehåller ännu mera djur och som inte handlar så mycket om konstiga figurer på ett dammkorn.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul med bio, jag kan rekommendera Spöket Laban, om det är samma som vi var på med Tuva så är det 5-6 kortare filmer, det passade jättebra för oss iaf. =)