tisdag, augusti 26, 2008

Efter en dag på jobbet får man så mycket kärlek!

I dag har jag jobbat mellan 07-16. Det känns alltid lika konstigt att inte hinna träffa Frank ngt på morgonen, det känns hela dagen som om det är ngt som inte rikigt stämmer.

Det är lugnt på jobbet. Två tomma platser gör mycket. Det är skönt att slippa stressa och i stället kunna ägna extra mycket tid till varje boende. Det är också extra roligt på jobbet nu när de boende har lärt känna mig. Det var en dam i dag som började att grina då jag berättade att det var min sista vecka- då förstår man att man är en snäll människa och att de ansträngningar man gör för att de boende ska ha det så bra som möjligt verkligen uppskattas!

Anmälningarna till Finnboda Hages första gårdsfest (som jag är med och styr upp) har börjat ramla in. Det är jag, vår medelålders granne Janne samt mamman Lotta som bor längst upp i huset som har tagit initiativet till denna fest och det känns ju förstås roligt om det är några som vill komma också!

Frank blev förstås superglad då jag hämtade honom från dagis. Det är en härlig känsla att se hur han lyser upp som solen då han får syn på mig. Vi gick hem, stannade till ute en stund, åt ugnspannkaka, duschade länge och myste sedan i soffan med en film innan det var läggdags. Det är underbart att ha barn när allt bara flyter på.

KÄRLEK!!



Jag har pratat rätt så mycket med min vän Linda på telefonen de senaste dagarna. Hennes lille kille Albin är rätt så "tjorvig" och jag återupplever lite av den känslan som jag hade med Frank under de jobbiga dagarna. Ingen i hela världen kan förbereda en nybliven mamma på den omställning som sker i ens liv så fort det lilla pyret lämnat magen. Oj oj oj vad jobbigt det var många stunder, ibland kunde jag nästan inbilla mig att jag blivit psykiskt sjuk på kuppen. Det är konstigt hur less man kan bli på ngt som man älskar så mycket. Men det är jobbigt att ha spädbarn, det kan ingen komma ifrån. Nu är det mycket lättare allting- så Linda- om 3 år kommer det att kännas lättare (*smile*).

PS Det är roligt med kommentarer DS

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vilken fin bild, en riktig storkille har han ju blivit.... =)
// Helena

Anonym sa...

Måste bara berätta att Albin har de sista dagarna varit hur snäll och go som helst, så himla skönt!!! Hoppas att det har vänt!! Längtar tills nästa vecka då ni kommer, kram Linda.