fredag, september 21, 2007

Timmar i köket

I dag hämtade jag Frank som vanligt klockan 15 på dagis. Frank har fått en ny idol på dagis i form av treåriga Kristina. Varje morgon då jag säger till Frank att vi ska klä på oss och gå till dagis får jag til svar: STINA! STINA! sedan ropar han efter henne hela vägen till dagis. När pappa kommer hem och frågar Frank vad han har gjort på dagis i dag får han samma sak till svar: STINA! STINA! Den här Stina som Frank har blivit så förtjust är en supersöt liten varelse med ljust lockigt hår som står åt alla håll och kanter och som är omöjligt att kamma, enligt Kristinas mamma. Vi brukar leka i lekparken utanför Kristina efter dagis ibland så nu frågar Kristina mig varje gång jag kommer och hämtar Frank om "Srank (hon säger S istälet för F) ska till lekparken i dag?
Oftast går vi till en lekpark efter dagis då det blir för länge att vara inne hela kvällen i väntan på att pappa ska komma hem men i dag skulle Kristina inte tll lekparken och Frank och jag skulle bara hem byta ut stövlarna mot tennisskor men Frank ville stanna inne. Vi har således byggt en tågbana av briotågräls runt hela vardgasrummet samt spenderat åtskilliga timmar i köket. Jag har bakat formfranska till soppmiddagen och Frank har stänkt ner köket med vatten och kaksmet. Jag bestämde mig för att baka en snoddaskaka också eftersom frank gillar att hålla i elvispen och vispa ägg och socker poröst dessutom så gillar han att slicka skålen och sleven- i dag med reslutatet att mamma fick skura golvet.....Vad gör man inte för att de små ska få känna sig delaktiga? Det jobbiga blev inte själva bakmomentet utan att städa upp efter Frank efteråt, men jag har lärt mig att så är mammarollen, vi städar och de stökar ner. Orutinerad bloggare som jag är så tog jag inget kort på röran, det hade varit roligt att lagt ut här, men nästa gång ska jag göra det.

Efter middagen så lekte Frank och Magnus länge på köksgolvet medan jag plockad ihop i resten av lägenheten så att känslan av helg skulle infinna sig. Franks favoritleksaker är och har varit småbilar länge nu. Nu är det inte heller vilka bilar som helst som gäller utan det ska vara småbilar från Disneyfilmen Cars och det är dessa som Magnus och Frank har roat sig med ikväll. de var så gulliga där de låg på köksgolvet med alla bilar utspridda runt omkring sig. Frank tyckte det var roligast att köra PÅ pappa.

Nu ligger pappa och sover i soffan, trött efter en arbetsvecka med mycket at göra. Frank sover gotti sin säng och jag, lilla, stolta mamman börjar också bli rejält trött och ska nu stänga av my precious Macbooken och lägga mig. God natt.

Inga kommentarer: