söndag, september 23, 2007

Först kom ingenting...

sen kom ingenting... och så vidare lyder refrängen på Kents nya singel och tillika inledningen på Franks och min söndag. Först klev vi upp och gjorde ingenting, sedan gjorde vi ingenting, nu sover Frank och jag gör fortfarande ingenting. Det är faktiskt skönt att göra ingenting ibalnd, man behöver den där känslan av att bara vara hemma och inte göra något speciellt.

Trots att vi inte har gjort ingenting så har vi hunnit med att bada, fika vid Franks lilla bord och lekt en hel massa förstås. Frank leker fortfarande bara i princip med sina älskade småbilar, och det ska vara dem från Disneyfilmen, de ska vara med då han:

äter:


badar (biltvätt enligt Frankie):


men när det vankas fika då skippar han dem:



Så efter en dag full av ingenting hoppas jag på en eftermiddag och kväll med desto mera innehåll. Eventuellt skulle vi göra en sväng till Ekerö och hälsa på en arbetskamrat till Magnus, som tydligen hade 13 äppelträd på tomten, jag vore glad om jag hade ett... Sen så skulle jag ju vilja en sväng till IKEA också men för att få igenom det föslaget så måste jag nog börja bearbeta min käre IKEA- antagonist som sitter här i soffan bredvid mig.

Oavsett vad vi tar oss för så finns det INGENTING som går upp mot sommaren, och en dag på stranden:

1 kommentar:

Tilde sa...

Åh vad roligt att läsa!!! Jag ska bli bättre jag med och skriva på Tildes sida. Här kan man ju följa vad ni gör, jätteskoj. Jag blir så avis när jag läser vad ni gjort, håller med dig om att du har ju ett skapligt annat utbud motför i Sundsvall. Här finns jättelite att göra, promenera runt Sidsjön, promenera runt Sidsjön och återigen promenera runt Sidsjön, det är vår vardag!