torsdag, september 27, 2007

Barkarby- en vän i nöden

När Magnus jobbar sent brukar vi söka tröst på Barkarby handelsplats- en aldrig sinande källa som alltid tar emot oss med öppna armar (läs plånbok). Vi brukar ta vår röda SAAB dit men ni som hänger med i bloggen vet varför vi inte kunde göra det idag, därför gav vi oss in på att ta bussen till Barkarby. Sist vi vågade oss på det var julen 2005 med mormor och då tog det över en timme att åka dit. Nu gick det mycket fortare- fråga mig inte varför, inte för att Frank och jag brukar jäkta på våra turer, resan är halva nöjet, i varje fall så verkar Frank tycka det. Frank gillar nämligen att åka både buss och tåg och sitter alltid så snällt i mitt knä och pratar på om allt han ser svischa förbi utanför fönstret.


Första stoppet på handelsplatsen belv Toys'r'us och där hittade Frank massor med saker som han gärna ville ta med hem:

Sally & Blixten som han redan fått två uppsättningar av:


Toy Story (eller "TOTO" som Frank säger) är en av hans favoritfilmer och denna Buzz Lightyear med olika ljud ville han inte slita sig ifrån (presenttips!):


En hel hylla med atiraljer från favoritfilem nr 1 (presenttips!):



När jag ledsnat på leksaksaffären så gick vi till Cervera och köpte en orange lampa som jag sett ut i ett reklamblad därefter begav vi oss til IKEA för att äta middag och köpa lite ramar. Middag fick vi och jag blir lika glatt överraskan varje gång i och med att det är så billigt att äta och fika där. Jag betalde 50 kronor för mat, dryck och kaffe för både Frank och mig. Jag glömde att ge Frank den där gratis glassen som alla barn som äter där får, lika bra det.



Middag fick vi som sagt men de röda ramarna vi skulle ha var slut, så det var lite trist men det är sånt man får räkna med då man har att göra med IKEA. Jag hade gärna velat haft de där ramarna eftersom jag hade tänkt göra iordning här hemma tills helgen då vi ska få främmande. Jag hade planer på att rama in en Nicke Nyfiken affisch som jag snott på tunnelbanan (förlåt SL!) samt en plansch från filmen Bilar innan Frank gör dem obrukbara.....

När orken var lika slut som ramarna tog vi första bästa buss hem. Nu är den nyinköpta lampan på plats, affischerna står fortfarande där de inte borde stå men jag är inte besviken på min vän för det. Vi kanske till och med ses igen till helgen- då måste nämligen Magnus jobba igen.



Vem har sagt att leklandet är roligast på IKEA?!

1 kommentar:

Smurfan sa...

Det är alltid lika roligt att läsa din blogg. Du beskriver på ett så målande sätt allt du & Frank gör så det känns som om man varit med.