söndag, augusti 08, 2010

Vi längtar redan efter FRank

Nu ska jag uppdatera den här bloggen bättre. Jag har lagt över en massa bilder från vår härliga sommar till datorn och dessa vill jag förstås skriva om och visa, längre fram. Nu måste jag bara få skriva och berätta om hur tyst och tomt det är här hemma. Frank är nämligen hos mormor och morfar i Stöde och där ska han stanna en hel vecka.

Brorsan med kom och hämtade vår lilla älskling halv tolv i natt då de var på väg tillbaka till Stöde efter en vecka på Gotland. Frank satt tålmodigt i mitt knä och spanade genom fönstret, genom det otroligt åskvädret som vi hade igår, efter lyktorna på en stor svart bil. En kvart innan de anlände somnade han i mitt knä. Det var så gosigt att sitta med honom där i knät, lyssna till hans andetag medan ett skådespel utan dess like tog plats utanför fönstret i form av åska och blixtar som gick över hela himlavalvet och som lyste upp innergården gång på gång.



Nu har Magnus och jag alltså varit barnfria en en heldag och vi håller båda på att längta ihjäl oss efter Frank. Ju äldre barnen blir desto större blir saknade på något vis. Han är ju så go våran pojke!

Vad har vi då gjort av den här dagen?
Inget speciellt faktiskt. Magnus var på Sonispherefestival till sent inatt och har med andra ord varit lite slö så vi har mest vilat, tittat på film, käkat Vietnamesisk mat och nu passar jag på att styra upp lite bilder som vi tagit under sommaren.

Imorgon börjar vi båda jobba igen men det känns skönt att veta att Frank har många härliga dagar kvar på sitt sommarlov innan allt återgår till det normala.
KRAM

1 kommentar:

Anonym sa...

Här kommer hälsningar från momor och Frank.
Han har lekt med Vilgot hela dagen igår och halva idag sen ville mormor ha Frank för sig själv och grabbarna började också bråka en aning.Vi hade varit .
till Fränsta med Micke och Vilgot samt ätit på Huberget.
Det är lite tråkigt för det har regnat hela dagen men vi fördriver tiden med allt möjligt,just nu sitter Frank och tittat på nån gul katt på barn-Tv.Det är mysigt att ha honom här!
Skickar kramar till mamma och pappa från Frank/mormor