tisdag, augusti 10, 2010

Hammarbybacken- en kvällspromenad

Sommaren dröjer sig kvar. Efter en mulen dag sprack det upp och blev en riktigt skön och solig augustikväll. Magnus och jag käkade först tacos och tittade på när Terese Alshammar tog EM- guld på 50 meter fjäril sedan tog vi en kvällspromenad. Vi gick uppför Hammarbybacken där vi njöt av den underbara utsikten- man ser hela Stockholm och dess omnejd där uppifrån! På vägen ner tog vi en sväng förbi Hammarbyhöjdens kolonilotter. Magnus förstod inte vitsen med lotterna medan jag gärna skulle vilja ha en....

Jag har pratat med Frank på telefonen flera gånger idag. Han berättar så glatt och livlig om sina äventyr hemma hos mormor. I dag hade han lekt med Vilgot, varit till Fränsta och köpt 5 skatebords (små) vilka han beskrev mycket utförligt för mig hur de såg ut. De hade varit upp till Viveka på Huberget och ätit middag och kvällen avslutades med att Frank simmade i mormors badkar. Det var en mycket nöjd grabb.

På fredag åker jag upp och ansluter mig till Frank hos mormor och morfar. Det längtar jag verkligen till!

Inga kommentarer: