tisdag, augusti 24, 2010

Ett sent inlägg från mobilen

Frank har somnat för länge sedan men jag är fortfarande vaken och
det känns inte som om jag kommer att kunna somna än på ett tag.
Detta inlägg får bli min sysselsättning i väntan på Mr John, John
Blund.

Idag började Frank på dagis igen efter 7 veckors ledighet. Det var en
glad och förväntansfull pojke som cyklade till dagis strax innan nio.
När jag hämtade honom vid tre hade han inte lekt färdigt så den
efterlängtade kompisen Luke fick följa med hem och leka i några
timmar.

När middagen var klar och Luke gått hem så dukade vi på uteplatsen.
Det är helt otroligt vilka ljumma kvällar vi haft de senaste dagarna.
Martin passerade tillsammans med dottern Rut precis då vi skulle
sätta oss att äta så vi bjöd över dem på lite spagetti och
köttfärssås, senare anslöt även mamma Karin som varit på
gravidyoga. Vi brukar kunna bjuda in varandra på middagar så där
spontant de där grannarna och vi. Det är härligt och uppskattas
alltid!

Igår kväll var också en skön kväll. Då for vi till Erikdalsbadet
efter middagen och badade i utepoolerna hela familjen. Det var
antagligen den här sommarens sista utebad och solen värmde verkligen
trots att klockan var efter sex då vi kom dit. Frank ville visa pappa
att han lärt sig att hoppa som en vilde själv från kanten och att
han inte längre är rädd för att få huvudet under vattnet.

Nej men, nu börjar jag nästan bli lite trött, åtminstone i
pekfingret- vilket är det enda som får jobba då jag skriver på min
iPhone.

Nu ska jag lägga mig på sidan och krama om min käreste.
Förhoppningsvis somnar jag om en stund.

Sov gott i sensommarnatten!
Kram

(Skickat från min iPhone)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi ska verkligen ta tillvara på de sommardagar/kvällar som är kvar.
Ni har verkligen härliga grannar, älskar spontanitet!
Kram Linda