måndag, augusti 30, 2010

En helg i början av augusti

För några helger sedan, när semester fortfarande rådde i stora delar av landet, kom min kusin Anders och hans tjej Isabelle på besök till Stockholm. På torsdagen tog vi båten in till Djurgården där vi käkade middag på mysiga Blå Porten och sedan spenderade vi några timmar på ett väldigt välfyllt Gröna Lund. På båtresan dit fick Anders syn på den den nya bergochdalbanan Insane och sa att den skulle han aldrig åka, men det hela slutade med att det bara blev den de åkte eftersom det var sådana otroligt långa köer till alla attraktioner. "Alrig mera- var Anders reaktion efter åkturen...

Fredag gick ut på att försöka få tag på Sonisphere-festivalbiljetter till både Anders, Isabelle och Magnus. Efer en hetsjakt utan dess like så fick de tag på varsina biljetter till ett hyfsat pris. De hade grym tur där måste jag såga. Mellan biljetletningen så hann Anders och Frank utmana ISabelle på en fotbollsmatch. Jag tror bruttan förlorade med 10- 0 eller nåt (enligt Frank...)





Slapping i solen på uteplatsen efter en tuff match och innan ungdomarna drog in till stan för att gå på Berns tillsammans med cocacola-drickande Marockan (fråga Anders om mera detaljer kring det..), och för att sedan villa bort sig på väg till Big Boy innan hemfärd *suck*



På lördag var det lite trötta människor som äntligen (?) skulle få gå på festival dvs Anders, Isabella och Magnus. Jag och Frank hade andra planer. Inte hjälpte vädret till att pigga upp dem heller med tanke på att det regnade hela dagen och att festivalområdet förvandlades till en lersjö och att Anders gick dit i Converseskor och Isabelle i svarta klackskor trots att jag erbjudit dem både gummistövlar. De fick helt enkelt skylla sig själva då de kom hem kalla, dyblöta och leriga från topp til tå :)

Frank och jag var hemma eftersom min bror med familj skulle komma förbi vid 23.30 på hemvägen från Gotland för att hämta upp Frank som skulle spendera sista sommarlovsveckan upp i norr hos mormor och morfar.

Han hann somna i min famn i fåtöljen innan de kom. Det var så mysigt!



Det var jätterolgit att ha Anders på besök. Han har alltid varit som en lillebror för mig och så känns det fortfarande då vi träffas!

Inga kommentarer: