torsdag, oktober 01, 2009

Nu har hösten kommit...

.. även till Stockholm. Mössa o vantar på är det som gäller. Jag
hade glömt bort hur söt Frank är i mössa och kände knappt igen
honom vid dagishämtningen.

Lägg här märke till skorna. Magnus märkte inte att grabben bara hade Foppatofflor på sig förrän de var vid dagis. Funkade dock även i kallare väder då Frank inte alls frös om fötterna men så är han rejält varmblodig också den pojken, precis som sin far.

Jag jobbar sista dagen på trevliga Sköndals skolan i morgon, veckan där gick riktigt fort. Det har varit en rolig vecka med trevliga men väldigt pratiga barn. Jag har lärt mig massor om daggmaskar vilket var veckans arbetsområde...

Det ska bli skönt med helg men den blir snål eftersom Magnus o jag handlade upp överskottet på höstens
Houdini utförsäljning här i Finnboda hamn. Jag kommer att bosätta mig i min nyinköpta,underbara, mjuka Houdini Zip Hood.

Må så gott och trevlig fredag önskar Kattis som ligger i sängen och bloggar från sin iPhone, om ni undrar!!

(Skickat från min iPhone)

2 kommentarer:

Helena sa...

Ja, här har tom vinterkläderna åkt fram , +1 imorse när jag skjutsade Tuva till dagis....burr... :)
Ha en mysig helg!
// H

Fia sa...

Jaaa å idag ska det tom komma snö på vissa ställen!!! :D Myssit tycker jag!

*KRAM PÅ ER*