söndag, oktober 04, 2009

Mighty Muggs- Star Wars

I lördags var vi hela familjen på ICA Maxi i Nacka. Det skulle inhandlas lördagsgodis, mat och diverse lördagsmysförhöjningsattiraljer.

Till Franks förtjusning, och även föräldrarnas, så hade de på leksaksavdelningen fått in några välkända figurer i lite annorlunda skepnad. Jag har aldrig sett dess like förut men jag tror att det är ett påfund från det stora landet i väster. De ser både coola och otroligt fula ut på en och samma gång .... ;)

Leksakerna heter Mighty Muggs och tillverkas i 100 procent återvunnet material, vilket förstås är kanon! På ICA sålde de dessa i olika figurer från Star Wars och eftersom vi befinner oss i en stor Stjärnornas krig period just nu så fick Frank välja två figurer att ta med hem. Han valde förstås Darth Vader och Bobba Fett.



När vi packade upp dem hemma ångrade vi att vi inte köpte fler figurer, priset, 49.90 kronor/styck kändes väldigt överkomligt. Vid nattningen lovade jag Frank att vi skulle åka och köpa fler figurer så fort ICA öppnade på söndagen. Sagt och gjort. Nu äger han 6 stycken. De står just nu på hyllan ovanför sängen, uppställda för natten.



När vi ändå var på ICA så tidigt på morgonen passade vi på att köpa gott dinkelbröd till frukost samt färska kanelbullar. Vi hade ju två saker att fira, kanelbullens dag och Franks namnsdag.

Befinner man sig i en Star Warsperiod så fikar man förstås kanelbullar iförd Clone warriordräkt:

2 kommentarer:

Anonym sa...

oj! du det var ett bra pris för mighty muggs! vet du om dom finns kvar på maxi?! och är det bara starwars figurer?

Anonym sa...

Hej Gösta!

Nej du, jag tror inte att det finns några kvar- det var några veckor sedan nu och sist jag var där såg jag inte till några Mighty muggs...

Det var bara Star Wars figurer

MVH
Katarina