torsdag, oktober 29, 2009

Halloweenhelgen närmar sig

Det är Halloween till helgen och den här lilla familjen ska ha en egen liten Halloweenfest. Jag har köpt en pumpa som vi ska göra en lykta av och sedan blir det en höstinspirerad trerättersmiddag. På Franks dagis har de gjort massor av fint halloweenpyssel i form av spindlar, fladdermöss och spöken. Fröknarna, speciellt en av dem, är så duktiga och inspirerande. Jag tror att jag ska köpa en lite grejer så att Frank och jag kan göra liknande pyssel och hänga upp hemma- roligare än att köpa grejer.

I morgon ska vi på soppmiddag hemma hos Rut och hennes mamma och pappa Karin och Martin. Det blir mysigt så här i ruggiga hösttider.

Jag tror förresten att jag ska åka och köpa en Darth Vader- dräkt till Frank som han kan få på vår lilla fest, det passar väl bra att klä ut sig till? Han önskade sig en sån dräkt till sin födelsedag men fick ingen och jag vet hur gärna han vill han en- och då måste han väl få en tycker mamma.


Kram
Kattis

Inga kommentarer: