måndag, oktober 12, 2009

Franks Batmankalas

På vår ytterdörr:



Vid två-tiden trillade Franks polare in till Batmankalaset. Några som Batman och andra som prinsessor, en Pippi till och med.





Frank fick massor av paket och favoriten blev direkt en "skjutare" med både ljud och ljus som han fick av polaren Walter.

Efter en stunds lek blev det fika id det Batmaninsprirerade bordet som Frank och jag pyntat under dagen.





En monsterboll till varje barn som Frank och jag gjort och lagt på varje tallrik. (I princip samma deg som chokladbollar fast med florsocker i stället för socker. Dekorerade med lakritsströssel och karameller enligt tycke och smak):





Tårtan var enligt önskemål en Batmantårta. Den gjorde jag med hjälp av en ätbar oblatbild som jag beställt från nätet med Batmanmotiv. Det var inte ett dugg svårt. Bara att göra en vanlig gräddtårta, lägga på oblatbilden, vänta en stund och sedan spritsa över kanterna.




-OJ, BATMAN HAR VARIT HÄR OCH LÄMNAT EN PÅSE PÅ UTEPLATSEN!! Påsen innehöll ett paket till vart och ett av barnen. (Innehåll: en Batmanpistol att skjuta på Jokern med). Jag hade tejpat fast ett Batmanmärke på varje pistol.





I en guldpåse på bordet låg barnens godispåsar. Jag berättade för barnen att deras godis låg där i och att vi måste vakta så att inte Jokern skulle komma och ta påsen. Vid ett obevakat ögonblick försvann dock påsen och på dess plats fanns endast detta kort:



Nu började skattjakten på Jokern och godiset. Som tur var hade Jokern tappat spår i form av fler Jokerkort, som det bara var att följa efter. Spåren ledde ner till källaren och där var jokern. Vi pangade på honom och fick vårt godis tillbaka.






(Barnen fick veta i förväg att det var Magnus som klätt ut sig till Jokern, annars kanske de hade blivit lite rädda, nu tyckte de mest att det var spännande!

De svarta Batmanpåsarna (läs:hundbajspåsar med Batmanklistermärke på) delades ut till barnen och sedan avslutades kalaset med att Jokern och Kattkvinnan hade dans tillsammans med barnen.



Hela "Batmanfamiljen" samlad:




Det är tur att jag har en sambo som går med på det mesta!

Det är precis lika roligt att greja till barnkalas som jag trodde att det skulle vara innan jag fick barn. Det roliga nu är att Frank är med och hjälper till med allting:

Monsterbollar tillverkas:



Frank fixar godispåsarna:




Nu är det ett år kvar till nästa. Då hoppas jag på att det blir Star Wars tema så att Darh Vader får komma på besök. Och jag, jag får vara prinsessan Leia....

4 kommentarer:

Livet i byn sa...

Så otroligt kul.... du är så duktig. Jag skulle oxå vilja gå på Batmankalas...
Massa kramar

Linda sa...

Jag håller med Linda, det låter ju jättekul. Nästa år vill jag bli bjuden ;)

Unknown sa...

WOW!
Du maste vara varldens basta kalasfixare, ser ju hur kul som helst ut! KA-BOOOUW! PAAANG!! ;)

Helena sa...

Vad mysigt!
Du är så bra att fixa du :)