måndag, oktober 12, 2009

I morgon blir det fika och paket på sängen- som det ska vara!

När man fyller år ska det vara fika på sängen, paket och lite ostämsång. Det är jag van vid och den traditionen ska föras vidare. Det tycker jag. Paketen ska öppnas på morgonen och inte senare på dagen. Det är obligatoriskt. I morgon fyller Frank år och jag har förberett så att vi kan fira pojken vid 7- snåret innan pappa åker till jobbet.



Frank älskar överraskningar så att fika på sängen och öppna paket- det kommer att bli en riktig höjdare!!

Jag minns mina egna födelsedagar. Väntan i sängen, skramlet från köket då kaffet kokades, tårtan dekorerades och brickan dukades. Senare hörde man de tysta stegen i trappen, tisslandet och tasslandet för att sedan kulminera i en något ostämd skönsång "Med en enkel tulipan upp på bemärkelsedan, vi har den äran, vi har den äran att gratulera" (den sången körde vi hemma hos oss, jag vet att fam. Westerberg t.ex. körde "Vad är det för dag i dag...") Det var tider det!!! Underbara minnen. En varm känsla sprider sig i kroppen då jag tänker tillbaka på mina gångna födelsedagar och då speciellt de då man bodde hemma och hela familjen kom smygande på morgonkvisten. Jag vill förmedla samma känsla till Frank och ge honom lika fina minnen för livet.

Inga kommentarer: