lördag, maj 16, 2009

Rosa gröt till lördagsfrukost

Anna Maria Espinosa var jättebra på torsdagens spelning på Södra Bar. Hennes röst är verkligen helt fenomenal.

I dag är det lördag och Magnus har fått sovmorgon. Frank och jag har ätit rosa gröt till morgon d.v.s klappkräm och varje gång då jag gör klappkräm så tänker jag på då jag bodde hemma och mamma ibland gjorde det till helgfrukost och jag får en varm känsla i hela kroppen, min mamma alltså, hon är lika fenomenal som Anna Marias röst, minst.

Pappa är inte så dum han heller. Mamma kommer hit på onsdag och pappa kommer på lördag. Jag sa åt pappa att ta med fiskespöet eftersom strömmingen tydligen nappar nu. Han kan stå här nere på piren och fiska, det passar honom bra.

Nu ska vi ut i det fina vädret en sväng.

Trevlig helg

2 kommentarer:

Anonym sa...

Före midsommar brukar fisken vara på hugget.Fyra halvkilos öringar har jag fått på latmet i Gäddtjärn vid stugan i gårkväll. Har man lite tur kanske jag får fyra strömmingar varje gång jag drar upp krokarna på lördag vid piren Finnboda??? Vi har haft en kall natt sol i dag.Binge.

Linda S sa...

Receptet till Hallon och cheesecakemuffins finns nu på min blogg