lördag, maj 23, 2009

Ingen strömming men nya skor

Dagarna går bara för fort då mamma o pappa är här. I morgon åker de hem igen, då blir det tomt och tråkigt.

I eftermiddag kom solen tillbaka efter några dagars frånvaro. Vi grillade och satt ute och åt middag. Trevligt. På förmiddagen var mamma och jag och skämde bort lilla mig i Sickla köpkvarter. Jag fick bland annat ett par skor eftersom mamma vägrade att åka där i från utan ett par skor till mig. Hon tyckte att min gamla sommarskor såg för förskräckliga ut. Egentligen borde jag ha vägrat köpa ett par och tvingat kvar henne i Stockholm.....Jag hittade till slut ett par som dög trots allt- likadana som de jag hade förra året- och året innan det...

Pappa skulle fiska strömming då han kom hit. Trots många ihärdiga försök så verkar han bli strömmingslös, tyvärr. Ett sista försök blir i morgon här i Finnboda och eventuellt i Nacka Strand där strömmingsfisket ska vara bra.

Kram o god natt

1 kommentar:

Anonym sa...

Höjdpunkten med fiskelycka det är inte att få fisk,utan att komma hem igen.Nu är vi hemma efter en mycket trevlig helg, med många fiske försök, strömmingen var svår flörtad.Fiske ute på piren är halva nöjet att kolla på båtarna som kör förbi.Kram Binge.