torsdag, maj 21, 2009

Blå porten, Gröna Lund och andra aktiviteter med mormor

Min mamma är här hos oss och hälsar på. det är underbart att ha henne här. Jag vet inte vad som sker men på något vis blir det alltid så städat och fint här hemma så fort hon rör vid lägenheten med sina magiska städarhänder, helt obemärkt gör hon det också. Jag säger som min pappa brukar säga: Det finns i varje fall en sak som du är bra på Gunilla- och det är att städa. Äntligen en sak där pappa faktiskt har rätt ;)

I dag har det varit lite knepigt väder, ena stunden väldigt varmt och andra stunden lite småkyligt. Mamma och jag gjorde en tur till Plantagen i Gustavsberg, handlade lite blommor, åt supergod thaimat på Thai Tale, handlade mat på Coop och for sedan tillbaka till Finnboda igen. Det är mysigt att göra lite saker med bara mamma, Frank var hemma med pappa.

I går när mamma kom mötte Frank o jag upp henne på centralen, där efter for vi till Magnus jobb för att lämna mammas packning i vår bil. Där i från tog vi sedan en promenad till Djurgården för lunch på Blå porten och där efter blev det Gröna Lund för hela slanten. Frank fick en underbar eftermiddag och kväll med massor av karusellåkning. Magnus testade den nya berg- och dalbanan INSANE och tyckte att det var ett av hans roligaste åk någonsin.



(Bildkälla: gronalund.se)

Jag och mamma stod över och höll oss till ett åk med berg- och dalbanan Kvasten, som vi tyckte var väldigt rolig. Frank gillade lilla berg- och dalbanan Nyckelpigan bäst. Det är så underbart att se på när han har roligt (vilket han i och för sig har mest hela tiden) men att höra han skrik och skratt när jag tillsammans med honom åkte varv på varv på varv med Nyckelpigan- det är sånt som gör mig mest glad nu för tiden. Franks lycka är min lycka.

Bilder från kvällen kommer fram över.

Nu ska vi sova. I morgon kommer storfiskarn Ingbert hit.

KRAM

Inga kommentarer: