fredag, juli 11, 2008

Väntan känns lång....

Jag har jobbat idag 08-15. Det var rätt så slitsamt på jobbet, många duschningar och såromläggningar. Jag beundrar verkligen de som orkar jobba inom äldrevården länge för ibland är det verkligen slitsamt!

Nu är det bara dryga halvtimmen kvar tills mina grabbar kommer hem. Gissa om jag längtar?! Jag försöker fördriva tiden genom att blogga lite.

Jag har en grönsakspaj i ugnen och på vår köksö har jag dukat upp lite fint med sallad och bröd. Jag vet inte hur hungriga de är men jag är väldigt hungrig i varje fall. Ur högtalarna strömmar Chris Cornell, mannen med den GRYMMA rösten. Det har varit en fördel med att vara själv- att jag kan spela musik utan att behöva tänka på volymen för Franks skull. Jag har diggat allt från Imperiet till Nancy Sinatra de här dagarna. Men nu blir det åter till Astrid Lindgrens musikvärld då Frank återkommer men ett och annat vuxenalbum slinker förstås där i mellan- grabben måste ju lära sig vad riktig musik är!

Snart dags nu
Ska springa över till Patrik o Rebekka de sista minuterna

KRAM o trevlig helg till alla

2 kommentarer:

Anonym sa...

God förmiddag Finnboda!Ett fint sommar regn faller över Stöde just nu.Vi håller på att rusta oss för en tur till Dödafallet, å höra på Garvsyra ett gäng från Jämtlan.Det är Lena, Göran, Erik, Karin samt Martin som fixar turen, med ett strandhugg efter resan upp. Med förtäring troligtvis under ett träd, menyn något i Wokgrytan.En kul grej.Binge

Anonym sa...

Halloj! Vi åker imorgonbitti, ska ta en tur förbi Örebro samt Ullared på vägen ner. Tänkte åka via huvudstaden på vägen hem. Räknar med att vara i Stockholm någon gång under fredagen den 25:e, eftermiddag-kväll skulle jag tänka mig. Jag hör av mig nåt under resan så får vi kolla mer bestämt när det passar då?! Sköt om er!