fredag, juli 04, 2008

Solig fredag i gröngräset

Ännu ingen kamera.. ännu ett inlägg utan bilder _suck

I dag har jag varit ledig och Frank varit hemma från dagis. Vi sa tack o adjö igår till fröknarna för nu får Frank semester i 5 veckor. Vi har haft en supermysig dag på hemmplan i det härligt, varma +28 grader Finnboda.

Byggarbtesplatsen utanför vårt fönster har under de senaste veckorna förvandlats till en grönskande oas med, några träd, buskar, sandlåda, gungor och det bästa av allt- härligt grönt gräs! På denna matta av gräs har Frank och jag spenderat dagen, ömsom i sandlådan omsom i badbaljan (Frank alltså, själv satt jag mest på en solstol eller sprakdae boll med min lille son). På eftermiddagen dök det upp en ny liten flicka vid namn Rut med tillhörande trevliga föräldrar. Pappan i familjen hade med sig en fotboll ut så då blev det lite match och straffläggning. Vi pratade om att starta ett fotbollslag till barnen Finnboda BK, vore inte så dumt!

det blev supermysigt sedan parken mellan husen blev iordningställd o på onsdag flyttar dessutom Patrik o rebekka in i grannhuset, roligt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå! Vi är tillbaka i Stockholm efter en vecka i Småland. Agnes har lekt med storkusinerna så det ryker! Nu är det lördag med grill, och vi är inte ensamma bland radhusen. Trots det hotande regnet känner man hur grillarna tänds både här och där :-)
Kram, kram! Madelene

Anonym sa...

Halloj! Synd att vi inte hann träffas nåt mer när ni var hem men jag hann ju spela lite boll med Frank i allafall :) Sedan du åkte har jag legat i magsjuka och Tilde i feber och snuva. Vi mår båda bättre nu och börjar längta till att få fara på semester söderut. Åker nog någon gång i helgen. Ska fundera ut en rutt och sedan hör jag av mig för att höra när det passar att vi hälsar på er!! Kram Kram

Frank och jag sa...

Till Madelene!

Härligt med en liten semester i Småland, men skönt att vara hemma till sitt eget igen antar jag?

Jag har tänkt på er. Måste ju komma o hälsa på! Är rädd för att Fredrik redan hunnit växa ut paketet som står här hemma.....Vi får höras ngt framöver. KRAM

Frank och jag sa...

Till Anette:

Ja det var synd att vi inte hann träffas mera men en dag gick ju liksom bort då Frank var lite hängig och jag var ju bara hemma 4 dagar... Men som du sa, vi fick ju lira lite boll i varja fall- alltid ngt.

Den där helgen som vi ev. pratatde om 26-27 el dyl. så är vi i varje fall hemma!

KRAM