söndag, juli 06, 2008

ensamma mamman

Det är väldigt tomt här hemma. Jag saknar mina pojkar!

Magnus och Frank åkte till Särna i Norra Dalarna idag för att spendera tid med farmor o farfar i deras stuga. Jag, ensamma mamman, fick stanna hemma och jobba. Magnus har påbörjar sin semester nu så jag längtar förstås tills de kommer tillbaka och vi kan hitta på en massa skoj tillsammans. Just nu har vi inplanerat att brorsan med familj ska komma kring den 16 juli- då ska vi åka till Kolmården i två dagar. Annars så ska vi bara hålla oss på hemmaplan. Stockholm är en härlig stad på sommaren och här finns mycket skoj att hitta på/ titta på /uppleva. Det är mysigt att bara sakta vandra i gamla stan en sommarkväll, ta en tur in till Djurgården och fika på Rosendals trädgårds café, strosa i butikerna på söder och helt enkelt bara insupa atmosfären av vår kungliga huvudstad. Sen så har vi förstås ställen som Skansen, Junibacken, olika museum, Gröna Lund, Henrikdalsbadet, alla stora o små lekparker, Nyckelviken m.m. som bara väntar på att få upplevas av liten pojke.

Det kommer att bli 4 härliga veckor, nu när Magnus har semester. På fredag kommer de tillbaka- tills dess jobbar jag så mkt jag bara kan!

Inga kommentarer: