måndag, juli 07, 2008

Bilder från Stödebesöket

Bilder som jag tog med mammas kamera då vi var hemma förra helgen:

Busar på fotbollsplan med Anette:


Kusinerna Anders o Jens:


Det blev mycket bollsparkande med Jens:


Vi spelade inte bara boll även fast det blev någar timmar på gräsmattan både bakom huset hos mamma och pappa och his brorsan, vi var till Junsele djurpark också- längst in i de norrländska skogarna. Här var det rikigt genuint med handskriva skyltar och tjejen som satt i inträdeskassan när vi kom jobbade senare både med att sälja glass och souvernirer. Fick mig att tänka på den där äldre mannen med kepsen i SOS sällskapsresan. Han som tror att killen vill köpa en porrtidning då han vill ha en Top hat och som både säljer glass, tillverkar glass och säljer bensin. Ni vet vem jag menar! Det var i varje fall skönt att slippa allt folk och ståhej som råder vilken aktivitet man än vill besöka i Stockholm. Det är en nackdel med att bo i huvudstaden må jag säga.

Mormor/farmor inne hos hagen med alla barnbarn- nej jag menar getter:



Alltså hur söta är inte getterna! Får man ha såna på uteplatsen? 2-3 stycken bara, de är så fina! Frank och Vilgot tyckte också att de var fina, även fast båda blev stångade i magen



Söndagkväll var en fin sommarkväll. Frank var frisk och vi hälsade på hos kusinerna. Där blev det först lite lek och jag fick min dos av dagens mationsmoment då alla tre barnen var som toiga och skulle jaga mig hela tiden. Roligt var det! Sedan blev det vattenkrig. Frank var grym på att skvätta på de andra men började själv grina då de skvätte tillbaka på honom....

Jag ger Alva en sjuhelsikes tur på cykeln:


Detta var innan kläderna åkte av och det blev riktigt blött:


Jag har mer bilder att lägga ut också men de spar jag på en stund....
KRAM

1 kommentar:

Disa Kastebo sa...

Hej!
Tack för senast, det var verkligen roligt att träffa er. Idag har vi haft en riktig slappardag, vi har haft lång sovmorgon och sedan har vi ändå sovit middag på soffan. Ibland är det skönt att spendera tiden med att göra ingenting. Hellst eftersom Eino börjar få så trångt inne i magen, han protesterar ofta när jag sitter och sträcker ut sig för att visa att jag inte får klämma ihop honom där inne i magen.

Du pratade om en sushigryta när vi var hos er, skulle du kunna skicka receptet på den till mej?

Kram Disa, Jonny hälsar också!