torsdag, juli 10, 2008

Nu har våra kamrater flyttat in!!

I går flyttade äntligen Patrik o Rebekka in i sin lägenhet snett mitt emot vår. Eller flytta in och flytta in- de fick tillgång till lägenheten och har nu börjat spackla o målat. SPACKLA O MÅLA en ny lägenhet tänker ni säkert?! Men de valde att sätta upp en tapet som ingick och sedan måla vitt själva för att spara in några tusenlappar. Känns säkert jobbigt nu men kanske värt det? Nåväl, det är i varje fall superroligt att ha dem så nära. Det ska bli roligt att höra vad Frank säger när han kommer hem. En sak som vi har funderat över är om Frank kommer att springa dit och knacka på så fort vi är ute. Det får han inte göra. Säkerligen inget problem för Patrik o Rebekka men vi måste ändå berätta för Frank att han först får fråga oss och sedan gå dit- han kan inte hålla på och springa där HELA tiden- de måste också få lite privatliv.

Igår jobbade jag 14- 20.30 och då gick jag direkt till P & R för att se om de fått ngt gjort. Det var full rulle här i vårt kvarter. Bredvid med så höll ett par killar på att snickra en innerävgg till sin kompis, och mitt emot satt Janne (en trevlig medelålders man som vi har pratat en del med) och drack vin med några kompisar. Han bjöd över oss på varsitt glas så där satt vi sedan och myste, vi grannar tillsammans!

I dag lovade jag Patrik o Rebekka frukost här hemma så vid nio kom de till dukat bord. Jag börjar jobba 14 i dag också men ska innan dess hjälpa till med lite målning samt att jag lovat att fixa lunch till oss alla. Det lär väl bli pajer o sallad. Paj är i princip det enda vegetariska som jag kan göra och Rebekkas kompis Cecilia som också ska hjälpa till är vegetarian.

I morgon kommer mina pojkar hem och jag längtar så!
Första dagen, kvällen och morgonen var det rätt så skönt att vara ensam hemma, men redan på tisdagen började jag tycka att det kändes rätt så menlöst att vara ensam. Ingen att prata med, ingen att krama, ingen att visa upp de saker man köpt på stan för, ingen som provsmakar kakorna och säger att de är goda. Visst är det skönt att få en paus från föäldraksapet ibland och bara vara själv- men det räcker med en dag sedan vill man vara mamma igen! Och jo förresten- ngn fler sovmorgon kan man ju önska till framtiden också för det är HÄRLIGT!

1 kommentar:

Anonym sa...

Halloj, hoppas allt är bra med er....vad skönt att få lite tid själv....
Tuva har precis varit hos mormor i tre dar och det var verkligen superskönt. =)