fredag, maj 30, 2008

...och nu är MAMMA här på besök!

När en åker hem kommer det en annan (omm man har tur!). Mamma kom med finlandsfärjan till Stockholm igår efter en tripp till Åland med jobbet. Frank o jag mötte upp och tog med henne hem till oss. Det var så mysigt på Boule o berså att jag tog med mamma dit igår kväll. Hon tyckte också att det var ett mysigt ställe och lagomt långt att gå till från oss. Jag tror dock hon tyckte att det blev liiite för lång väntan på maten, eller vad sägs om 1,5 timme?!!!

Mysigt var det i vilket fall som helst och perfekt ställe att ha med en liten Frank på- som kunde springa omrking i gräset och leka i sandlådan. Boule o berså är ju bara en utomhusrestaurang med stolar och bord ställda direkt på gräset, boulebanor jämns med kajkanten och hammockar att sitta och kramas i ( om man så önskar). Eller som jag sa till en Luleåbo i kön "Såna här ställen har vi inte i Norrland" och han höll med.

I dag fredag är Frank hemma med mormor medan jag sitter på Dieselverkstadens bibliotek i Nacka. Det är där jag befinner mig i skrivandets stund.

Solen skiner och redan klockan 10.20 var det 24 grader ute. Inte illa! Ikväll blir det laxgrillning hemma o sedan ev en sväng till Gröna Lund. Vi får se om andan faller sig på....

Kram till alla hemma i Norrland och alla Sthlmare. Tror inte att det är ngn i ngn annan del av landet som läser min blogg, eller?

1 kommentar:

Anonym sa...

... och här i Hässelby ska det också grillas lax, Mats har just tänt grillen. Jag ska göra en gräddfilsås med lime, basilika, timjan och citronpeppar. Vi har också en mormor på besök som sitter och myser med Fredrik, och Agnes leker i sin pool, som nu har fått sandbotten. Bra med egna initiativ? :-)
Kram! Madelene