måndag, maj 12, 2008

En cykeltur till Herman

Vi har skaffat en cykelsits till Frank. Igår ctog därför Frank och jag en cykeltur i det härliga vädret in till Skanstull där vi blev bjudna på grillat av Franks faster Sara och hennes sambo Anders. Lite vingligt gick det nog och jag satt råspänd hela tiden men fram kom vi... Hemma hos Sara och Anders var också två amerikanare på besök som ska bo hos dem hela veckan. Sara lärde känna dem under sina två år i USA. Ikväll ska Frank och jag cykla in till Hermans (en restaurang med vegetarisk buffé) och äta med hela gänget igen. Magnus jobbar över så då passar det bra att hänga på. Givetvis så cyklar vi det.

Hermans ligger på Fjällgatan 23 (?) och skryter med att ha en magnifik utsikt över Stockholms inlopp. Det ska bli spännande att se om utsikten är lika bra som de säger och om maten är god förstås....

KRAM hem till alla

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja,heja! När du bodde i Sundsvall var det en kunnig klurig herre som kallas för cykelnisse som byter en eker med förbundna ögon.Du får kolla om han har någon filial i Stockholm.Nu när Frank vill ut och åka med mamma på pakethållaren. Då gäller det att cykeln är just med bra bromsar mm.PS smörj kedjan.Binge

Frank och jag sa...

Hej BINGE!

Visst är det viktigt att hålla cyklen i trim nu när man har 15 kg till på (en rikig guldklimp dessutom!). Magnus är bra på sånt med cyklar eftersom han jobbat i cykelverkstad- han ser nog till den om jag frågar. KRAM