onsdag, maj 21, 2008

En djungel på rummet och matchdax

Som ni alla säkert vet vid det här laget så älskar Frank tigrar. Två av favoritfilmerna numera är Djungelboken 1 & 2. Det är mycket prat hemma om djungeln, Baloo, Sherekan och elefanter m.m.

Jag fick därför en idé om att köpa en stor kruka och plantera gräs i den och sedan så skulle Franks tigrar kunna bo där. När Frank och jag var på IKEA sist undrade jag om Frank ville ha en sådan kruka på sitt rum och det ville han förstås.

Igår när vi kom hem från dagis hade de börjat rulla ut gräs på några ytor här omkring. Sånt gräs borde vi ha till Franks kruka tänkte jag- planterat och klart bara lägga dit. Jag frågade killarna om jag fick ta några bitar som låg slängda och det var helt ok.





Här lekte sedan Frank bra länge i djungeln. Det var roligt att plantera i krukan tillsammans och att han sedan uppskattade att leka med sina djungeldjur i den var också skoj förstås.

Vi får se hur länge gräset och de små växterna kommer att leva med tanke på hur våldsamma tigrarna var där igår kväll, för att inte tala om hur elefanterna marscherade på det nyplanterade gräset :)

__________________________

Igår kväll var det dags för ny fotbollsmatch med korpen. Tvåan Pink Sox (som vårt lag heter) mot trean Mosebacke DFF. Med bara en avbytare och med många spelare borta lyckades vi ändå spela 2-2. Jag tyckte mig känna igen en av spelarna i motståndarlaget- efter matchen visade det sig att det var Beas (Pålle och Bea hemma i Stöde) lillasyster och att laget i det stora hela bara bestod av Sundsvallstjejer som alla spelat fotboll förut.

I vårt lag är vi ungefär hälften hälften- sådana som aldrig har spelat också vi som har spelat förut. Igår var vi inte så många från den senare kategorin med men jag blev grymt imponerad av de tjejer som aldrig spelat fotboll förut- de var jätteduktiga!

Nu väntar vi bara på våra nya spelartröjor eftersom de tröjor vi spelar i nu är så små och taighta att man knappt får på sig dem. Att motstånderlaget garanterat underskattar oss när de får se oss i dessa små rosa är nog 100 procent säkert men det är ju bara till vår fördel, eller hur *skratt*



Och ja just det- jag gjorde mål!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Otroligt men sant, i dag finns mycket att köpa färdig att använda,tillex.gräsmatta på rulle,fjälluft på burk,risgrynsgröt modell korv,pippilångstrumpor i paket från Stöde vilket grej .Så var inte läget när Binge var som Frank.Då fans ingen luft på burk. Härliga tider.Kram

Frank och jag sa...

Till Ove Törnqvist (?):

Du var ju liten på medeltiden så det var väl inte undra på...?

KRAM

Anonym sa...

Heja PINKSOX i de rosa bussarna? eller var det blusarna. Negern till Hamrin....PUTTE KOCK