onsdag, maj 04, 2011

En vanlig föräldraledig dag

I dag har jag haft en riktigt slapp och skön dag. På förmiddagen tittade jag på film, Kick Ass, den var bra, på eftermiddagen började jag att sy på lite grejer till Franks rum. Jag köpte Karin Mannerståls tyg Robotar för över ett år sedan men har inte kommit till skott att sy det som var tänkt förrän just idag. Det jag har sytt är ett "skynke" som skall sitta fast på delar av hans skrivbordssida för att täcka de lådor med leksaker som står under skrivbordet och till detta tre matchande kuddar till sängen. Skönt att få det gjort äntligen!

Klockan tre hämtade jag en glad Frank på dagis och även fast det var regnigt och grått ute så stannade vi ute bra länge. Franks kompis Jonathan kom ut efter ett tag och då fick de leka själv ute. När de blev kalla gick de in till Jonathan och där fick Frank middag och Magnus hämtade honom inte förrän strax innan åtta. De leker så väldigt bra ihop de grabbarna.

Lillebror somnade själv i vaggan för tredje kvällen i rad. Efter kvällsmålet vid 20- 21 brukar vi lägga honom i vaggan och där ligger han sedan helt nöjd och tittar i dryga timmen innan han sedan lugnt somnar. Skönt tycker Magnus och jag som får lugna kvällar tillsammans. Jag måste medge att livet som tvåbarnsmamma hittills har varit väldigt smärtfritt.

Nu är det dock dags att gå och lägga sig. Magnus har redan somnat i soffan- ni förstår- han som får sova hela natten kan vara lite trött ibland ;)

Kram o god natt

Inga kommentarer: