söndag, maj 22, 2011

En vän som gör mig glad på besök

Min fina goa och käraste vän Linda har varit här och hälsat på i helgen. Hon passade på att komma medan Magnus var i Mora för att gå på längskidgymnasieåterförening. Hon kom på lördag eftermiddag och åkte hem efter lunch idag. I lördags skulle vi ta båten härifrån till Djurgården för att äta på Blå Porten och sedan ta båten tillbaka hit igen, men efter diverse felläsningar av såväl båttidtabell, busstidtabell och restaurangöppettider så slutade det hela med att vi fick ta bilen till Sickla och äta på en vietnamesisk/kinesisk restaurang. Det gick bra det också och gott var det, egentligen spelade det ingen större roll hur och var vi åkte för det viktigaste var att vi fick i oss mat och att vi fick prata, prata och prata. Linda är verkligen den som jag kan prata med allt om. Det finns saker som jag bara kan prata med henne om och vi kan verkligen prata om allt, ju värre desto bättre ;)

På söndagmorgon kom Christina Bergsten hennes 15- månaders son Mauritz och Mauritz pappa på besök för att träffa Linda och mig och mina grabbar. Då tog Linda fram dammsugaren för att dra av här hemma innan besöket medan jag ammade lillprinsen och det föll sig helt naturligt. Hon är bara för go! Kicki med familj kom tio och åkte hem igen strax innan tolv- då var det dags för Mauritz att åka hem och vila och för Linda att åka till Therese Malmström för att gratta henne till nytillskottet Ivar, 6 veckor gammal. Jag valde att stanna hemma med mina grabbar, det kändes skönt eftersom vi flängt omkring lite de senaste dagarna.

(Linda, 8 veckor var till BF och lille Jack i vagnen, strax innan det var dags att säga hej då - vi var absolut inte färdigpratade så det kändes väldigt sorgligt och tomt i mitt hjärta efter att hon åkt iväg):


På eftermiddagen premiärbadade barnen här i Finnboda i Sävas pool på vår uteplats i solen. Sommaren är verkligen barnens årstid!

Det var den helgen det och som vanligt har dagarna gått väldigt fort och livet flöt på väldigt smidigt och problemfritt som tvåbarnsmamma även med pappans frånvaro i dagarna fyra.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja det kändes verkligen trist att lämna er i söndags, tiden går så fort när vi ses.
Längtar redan till nästa gång, hoppas att vi kan få till en träff i Uppsala snart.
Massa kramar till dig min fina, goa, snälla, underbara vän!
//Linda