måndag, mars 14, 2011

Statusuppdatering: Lillebror och storebror

Här kommer en snabbrapport från Finnboda om livet med lillebror.

Igår 18.32 fyllde lillebror en vecka och han har på den veckan fyllt våra hjärtan med en obeskrivlig känsla av kärlek, tacksamhet och glädje. Jag är så otroligt glad att han äntligen är här med oss och allt fungerar så bra. Han äter, sover, ligger och tittar med sina söta små ögon och är bara hur go som helst. Jag njuter av vartenda ögonblick. Jag njuter faktiskt mera nu än vad jag gjorde då Frank var nyfödd. Både Magnus och jag är lugnare nu och känner att vi måste ta tillvara på den här tiden. När vi fick Frank var allt så nytt och man funderade och analyserade alldeles för mycket i stället för att leva i nuet.

Frank älskar också sin lillebror och säger att han längtar efter honom så fort han varit hemifrån en timme eller så. Han pussar på honom så fort han får tillfälle och då är det inte nådigt- det är riktiga pussregn som lillebror får stå ut med ;) Mellan dessa pussöverfall så är grabben dock ganska så superaktiv och detta ser vi förstås som en "konsekvens" av att lillebror kommit till världen. Det kan vara ganska så påfrestande ibland. Han sitter aldrig still........Det gäller att räkna till tio i många situationer för att inte bli för arg - han är ju trots allt världens sötaste, finaste och stoltaste storebror.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu fick jag ännu mer att längta efter,kommer snart! mormor
Pussa grabbarna från mormor!

Livet i byn sa...

Så mysigt det låter... Längtar efter att få träffa er. kram