torsdag, mars 17, 2011

Barnens Vasalopp och möte med idolen Emil Jönsson

I går gick Slottsprinten av stapeln här i Stockholm. Frank och Magnus var inne och hejade fram Emil Jönsson till vinst. Frank är så otroligt sportintresserad och var totalt fokuserad under hela sprinten. Extre roligt var det förstås att vara på plats på läktaren vid målgången. Jag och lillebror var hemma eftersom jag tror att det blivit för trångt och uschigt med barnvagn där inne. Vi mådde gott på första plats i tv-soffan istället.

Dagen innan själva tävlingarna ordnades Barnens Vasalopp i en del av spåret och självklart ville Frank delta. Han åkte fram och tillbaka flera gånger och vilken teknik han har fått till. Jag stod på sidan och hörde ett gäng pensionärer kommentera vår grabbs åkning. De var så imponerade och sa att "här kommer det en kille som kan åka, det borde finnas en talangscout på plats". Ojoj då blev jag lite stolt!

På med skidorna:


Full fart i spåret nedanför slottet:

Målgång: I fädres spår för framtida segrar:


Ett varv till:


Här står jag och lillebror och hejar på bästa Frank:


På hemvägen gick vi förbi Sveriges vallabuss och där utanför stod Emil Jönsson och inspekterade sina skidor och stavar. Vi gick fram och bad om att få ta ett kort, önskade lycka till och sa grattis till VM- medaljen och Frank fick visa upp sin Vasalopps medalj. Stort ögonblick för Frank!

Inga kommentarer: