måndag, mars 28, 2011

Livet med Frank och Jack

Jag passar på att författa några rader då jag ändå har datorn på för att betala räkningarna- annars blir det mest små inlägg med bilder från mobilkameran nu för tiden. Det är enklast så även fast jag lovar att göra några inlägg mer bättre bilder och mera krut emellanåt också!

Livet med lille Jack flyter på väldigt bra. Frank har lugnat ner sig sedan den första intensiva veckan så att vara tvåbarnsmamma är rätt så fint för tillfället. Jack och jag njuter av lugnet och lär känna varandra på dagarna medan Frank är på dagis och på eftermiddagarna så blir det lite mer livat efter hämtning och Frank och sysselsättning med honom. Vi har spelat väldigt mycket Uno den sista tiden. Frank tycker att det är roligt och vill gärna att lillebror ska ligga på kattäcket på bordet bredvid honom när vi spelar.

Lämningarna på dagis fungerar också bra och Frank verkar inte alls ledsen eller avundsjuk på att lillebror får vara hemma med mig hela dagarna. Den här månaden har vi haft samma timmar på dagis som tidigare, men får ha det månaden ut från det att syskonen kommit till världen. I april däremot är det 25h/ vecka som gäller samt ledig måndagar alt. fredagar. Det känns helt ok- det ska bli mysigt att hitta på saker med Frank och Jack en gång/ vecka.

"Våran lilla älskling" som Frank brukar kalla sin lillebror eller familjens andra guldklimp som jag brukar säga och Frank håller glatt med. Här är en bild från deras första möte på BB:



Andra mötet, Frank spanar in de små tårna:



Mina grabbar:



2 kommentarer:

Helene Taflin sa...

Har ni 25 h/v på dagis när man är föräldraledigt?! Här i Sundsvall är det bara 15 h/v. Hoppas du njuter av livet med liten bäbis. Han är så snygg!!

Frank och jag sa...

Hej Helene!

japp här har vi 25h/ vecka och det känns väldigt bra- hade inte velat ha färre timmar eftersom Frank gillar att gå på dagis. 15h låter lite.

Ja, jag njuter verkligen. det är härligt med bebis!

KRAM