onsdag, november 02, 2011

Höstlovsonsdag

Frank har höstlov den här veckan och ska vara hemma med mig och Jack. Igår var vi till Medelhavsmuseet. Där hade de höstlovsextra med guidad barnvisning som avslutades i skaparverkstaden där barnen fick göra egna masker och lerfigurer. Jag hade fyra barn med mig, Jack, Frank, Jonathan och hans storasyster Destiny. Det var jättemysigt. Vi vandrade runt, jag berättade om det som stod på skyltarna, vi fikade på Bagdad café, gick den guidade rundturen och avslutade besöket i skaparverkstaden. Barnen gillade det jättemycket och gjorde väldigt fina masker.

 Vi var åter i Finnboda vid halv sex och då fick jag snabba mig som bara sjutton eftersom jag skulle träffa mina arbetskamrater på Söder 18:00. Det var bara att raffa åt sig en klänning, dra på den och sedan springa till bussen. Det blev en mycket rolig kväll tillsammans med mina härliga arbetskamrater och jag var inte tillbaka hemma förrän efter tre på natten ;)

 Idag har jag och mina grabbar bara myst tillsammans. Vi for en sväng med bilen och Frank fick köpa lite nytt lego på ICA Maxi som vi har suttit och byggt nu ikväll. Att det var Star Wars lego behöver jag kanske inte tillägga?!

 Nu väntar vi på att min mamma ska komma med bussen från Sundsvall. Jack sover och Frank sitter här bredvid mig och tittar på när jag skriver. Magnus är på releasefest för Battlefield 3 på Berns och lär bli sen....

 Hälsningar från Kattis och Frank.

Inga kommentarer: