onsdag, november 11, 2009

Sällskapsspel för fyraåringar

Det spred sig en ljuvlig doft över gården på Finnboda förskola i dag då jag hämtade Frank vid halv fyra tiden. Det var kocken Jason som bakade bröd i köket. Hembakat rågbröd till morgondagens traditionsenliga torsdagssoppa. Det gör mig till en otroligt glad och nöjd mamma!

Efter dagis stannade Frank och jag ute och plockade ihop ännu lite mera på uteplatsen. Gömde vissa saker under en presenning som skydd för den vinter som jag hoppas kommer framöver. Där efter in och byggde lite Duplolego med Frank, rymdskepp för hela slanten, i alla möjliga och omöjliga formationer.

Middag, wok av minimajs, morötter och fläskfilé. Godkänt enligt mig, Frank åt som bara den. Kvällen avslutade med att hela familjen satt kvar vid köksbordet och spelade spel. Ett spel som jag kan tipsa om för tre till fyraåringar (samt äldre barn för den delen), MIXMAX.




Jag köpte hem spelet i somras eftersom jag minns det som roligt från då jag var liten och Frank gillar det också. Det fungerar perfekt att spela enligt spelreglerna utan problem. Ett verkligt tips till alla föräldrar där ute som vill ha en mysig stund med sitt barn är att just spela spel (eller som present/julklapp till en treåring/fyraåring). Vi spelar ofta här hemma, det är ett mysigt och avslappnat sätt att avsluta kvällen på.

Inga kommentarer: