lördag, november 28, 2009

Adventspynt på natten

Jag kan inte låta bli att skriva ett inlägg trots att klockan är sen. Hela familjen har varit på lotteri hos grannarna Gunnar och Birgitta. I kväll blev det extra sent. Det är så himla trevligt att bara sitta ner och prata! Magnus gick hem lite tidigare med Frank medan jag dröjde mig kvar en extra stund.

Jag kom hem strax efter 24.00 och kunde inte då låta bli att sätta på lite julmusik à la Peter Jöback och sätta upp alla adventsstjärnor till ljudet av hans finstämda julskiva. En julskiva som alltid får mig att tänka på min kära mamma. Vi är inga superduper Peter Jöback- fans, men vi har varit på hans julshow två gånger och det har varit en otroligt härlig upplevelse båda gångerna som ingett en otroligt fin julstämning. Jag tänker alltid på mamma då jag hör på hans skiva. Jag hoppas att du tänker detsamma, mamma!



(Bildkälla: ticnet.se)


Nu är det faktiskt lite julstämning i vår lägenhet då jag tittar mig runt omkring och i morgon ska vi fira första advent lite i förskott eftersom jag ska bort hela söndagen, det blir risgrynsgröt till frukost och glögg till kvällsfika. Frank och jag ska göra i ordning adventsljusstaken då han vaknar, kanske i ackompanjemang av Peter Jöback, vem vet?

Trevlig helg och mysig första advent till alla kära vänner och släktingar som läser detta! KRAM

Inga kommentarer: