fredag, november 13, 2009

Några leksaker och lite ljus, tack!

Jag var ledig i går så jag behöll Frank hemma från dagis. Vi hade en otroligt slapp morgon med bad och film. Vid lunchtid tog vi nya bilen och åkte till Kungens kurva. Jag hade några ärenden på IKEA men lovade Frank en tur till den stora leksaksaffären först. Där fick han välja ut valfri leksak. Han valde tre ganska så stora figurer i hårdplast från filmen Monster vs Aliens. Nöjd och glad fick jag sedan med honom till IKEA. Där tog vi det lugnt, det var rätt så lite folk faktiskt, för ovanlighetens skull. Vi åt mat, köpte ljus för 300 kronor och fikade. När vi skulle åka hem kom Frank på att han ville leka i leklandet en stund, eftersom vi inte hade ngn brådska så fick han göra det. Jag gick iväg och kollade på garderober eftersom vi ska ha nya till sovrummet.

Utanför leklandet träffade jag på en annan fd STödebo nämligen Erika Gohde och hennes två grabbar. Pojkarna hade visst varit inne på leklandet samtidigt utan att vi visste om det. Vi bestämde oss för att vi skulle hälsa på dem ute i Farsta någon gång. KUL!

När vi kom hem från Kungens kurva kvällsfikade vi med tända ljus och pratade om dagen innan det var dags för Frank att gå och lägga sig i sängen tillsammans med sina nya leksaker. Åh, vad det är härligt att ha en 4- årig pojke dagar som denna- då allt bara är myselimysigt!

1 kommentar:

Micki sa...

Kan rekommendera leksaksbutiken Dodde.se om din son gillar leksaker!