onsdag, november 11, 2009

Farsdag i Stöde 2009

Vi åkte med 12.30 tåget till Sundsvall i fredags hela familjen. Det var mysigt att ha med Magnus på tåget för en gångs skull annars är det mest Frank och jag som åker. Tågresan gick som vanligt bra. Vi köpte lite fika, tittade på film och ritade. På stationen kom pappa och hämtade oss.

På lördagen for Magnus och Frank och hälsade på våra kompisar Jonny och Disa. Det känns tråkigt att inte jag hann med att träffa dem men jag valde att sepndera lite tid på tu man hand med min mamma i Birsta shoppincentrum. Det är inte så ofta vi får chansen att titta i affärer i lugn och ro eftersom alltid Frank är med och då kan det bli lite stressat (minst sagt). Som vanligt tog tiden slut för fort och det blev dags att åka med Magns och Frank tillbaka till Stöde.

I Stöde blev det mysig middag hos brorsan. Kusinerna fick eget bord:






När barnen somnat var det dags för mig och brorsan och styra upp årets farsdagstårta innan vi drog igång med lite Guitar Hero- brorsan på gura och jag på trummor:



Tårtan överraskade vi pappa med på söndagen. Han vill aldrig ha ngt paket och uppskattar hemmagjord tårta mycket högre, och just tanken på att brorsan och jag gjort den tillsammans:

Farsdagsfika och lunch hemma hos mamma och pappa, innan det var dags för oss att åka tillbaka till Stockholm med vår alldeles splitternya bil:





Och nu undrar ni förstås om Magnus blev farsdgasfirad?
Nej, faktiskt inte. Vi har tillsammans bestämt att vi ska bjuda varandra på brunch på farsdag resp. morsdag och eftersom vi var i Stöde den här farsdagen så blir det brunch någon helg framöver i stället.

1 kommentar:

Helene Taflin sa...

Vad blev det för bil då?