torsdag, oktober 25, 2007

Amerika brev

Mamma om du läser detta, hälsa pappa att jag skrivit julbrev till våra Amerikasläktingar så i år kommer vi att vara ute i god tid. Vi brukar annars alltid komma på att skicka julkorten först då vi redan fått en massa julkort från dem, men i år kommer det att bli annorlunda. Jag kände mig nämligen väldigt pigg ikväll och har därför legat i sängen men min dator och knåpat ihop några rader på knagglig engelska. Min första tanke var at jag skulle maila iväg brevet till Magnus syster Sara som bott de senaste två åren i USA och få det korrekturläst men jag struntar i det och kör i stället med devisen "Huvudsaken är att de förstår vad som står skrivet" Det har vi kört med i alla år och ingen av våra släktingar har klagat hittills *skratt*

Kommer att tänka på en gammal låt som jag hört Harry Brandelius sjunga som heter just Amerika brevet, den melodin har kanske den fulaste texten jag någonsin hört. Här kommer ett smakprov:
_______________________________________________________________

"Ja, nu ska jag writa hem to you ett litet letter brev
D A7
För att tala om hur very well jag mår
D D7 G D
För det är rätt länge sen, you see. Som jag med pennan skrev
A7 D
Så hoppas att du understand, förstår."

______________________________________________________________

Det är som sagt viktigast att man understand, förstår!
Kram och Goodnight från, from Stockholm, Sweden, Sverige

Inga kommentarer: