söndag, juni 19, 2011

Sommarlovsaktiviteterna fortsätter

SOMMAREN I BLOM!



Här i Stöde fortsättter sommarlovet för Frank med en massa skoj. Idag klev vi upp halv åtta och när klockan slog tio hade vi hunnit med flera krocketmatcher ute på gräsmattan mot både morfar och mormor samt prickskjutning med NERFen.






Efter lunch tog morfar och Frank fyrhjulingen till brorsan och hälsade på medan jag, mamma och lillebror åkte till stan för att köpa sommarblommor till blomlådorna. När vi kom hem fick vi god middag hemma hos brorsan och barnen hade lekt jättebra tillsammans hela tiden. Frank tycker att det är roligt att vara hemma hos dem för de har massor av roliga leksaker och sedan har de det roligaste av allt- en stor studsmatta ute i trädgården och där gillar Frank att hoppa runt.

På hemvägen stannade jag och Frank till en stund hos min moster och där prövade vi på att spela några matcher på deras nyinköpta biljardbord. Precis då vi skulle gå hem igen kom min kusin Jens på sin moped och han följde med hem till oss och då blev det återigen lite lek ute i trådgärden i form av kasta boll- Amerikansk fotboll som vi köpte tidigare under dagen, samt lite NERF- skjutning.

Jens och Frank kastar boll:



Nyplanterad salvia i trädgården på baksidan:



Kvällen bjödäven på en god överraskning. Pappa var till en granne och fick färsk strömming. Denna stekte han ute i vår bagarstuga och sedan åt vi den på hårdbröd. Riktigt gott må jag säga!

Farsan preparerar strömmingen i bagarstugan...



Fina fisken så att säga, endast med salt, vitpeppar och ströbröd ;)



Här brukar mamma annars baka finfina segkakor och tunnbröd: Torparugnen:



1 kommentar:

Anonym sa...

Så mysigt ni har det. Njut!!! jag vill också vara i Stöde och bli så där ompysslad som man bara kan bli hemma hos mamma och pappa.
Vi hörs, kram Linda