tisdag, juni 21, 2011

Bilbingo och sommarklubben Klubban

Den här veckan är det inte bara vi som är hos mormor o morfar,
brorsans barn ska vara sommarlovslediga med oss den här veckan också.
Varje morgon ska de på simskola och skall därefter spendera den
fortsatta dagen med oss, därför startade jag en egen sommarpatrull
med dem o de valde namnet Klubban. I dag har Klubban lekt ute, ritat,
spelat kort och fått en egen koja i form av Magnus o mitt gamla
McKinley- tält (till barnens stora förtjusning förstås. Jag minns
själv när jag var liten hur otroligt mysigt jag tyckte att det var
varje gång någon slog upp ett tält!).

I kväll har Frank även varit på sin andra Bilbingo någonsin.
Första gången var på samma ställe d.v.s. här i Stöde och med
samma personer d.v.s min kusin Jens och mig och vi vann lika mycket
som sist d.v.s nada...

Jag brukar vilja besöka en bilbingo/ sommar eftersom jag tycker att
det är väldigt mysigt på ngt sätt och att det hör sommaren till
och i Stöde är det bilbingo klockan 19:00 uppe vid skolan hela
sommaren. När jag spelade fotboll med Stöde damlag jobbade vi ibland
på parkeringen på bingon för att via Walkie Talkies rapporterade in
nummer då folk fått bingo och tutat från sina bilar. Detta kändes
som ett viktigt jobb och jag och min kompis Linda tog det alltid på
största allvar och var alltid lite smånervösa för att vi skulle
råka göra fel eller för att hamna i den fasansfulla
radioskuggan .... eller för att inte hinna fram till rätt bil
tillräckligt fort - spelilskna pensionärer som vill att spelet ska
fortgå så snabbt som möjligt igen är icke att leka med ;)

Nåväl, ikväll jobbade vi inte, det var många år sedan sist och
kvällens parkeringsvakter skötte sig utomordentligt, förutom att de
var lite långsamma fram till tutande bil ibland...

Tomhänta åkte vi som så mången annan gång från bingon, men
roligt, mysigt och somrigt var det ändå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahhaha ja radioskuggan var inte att leka med. För att inte tala om när bingon var slut och man höll på att bli överkörd av alla galna bingospelare som till varje pris skulle vara först ut. Vilka tider!!!//Linda