måndag, januari 31, 2011

Lillebror- vad ska du heta?

Vi har inte bestämt oss för något namn till lillebror ännu och det
stressar mig. När vi väntade Frank och kom på det namnet så var det
klockrent och självklart att vår förstfödde skulle heta så. Nu har
vi haft problem med att hitta ett namn som lever upp till det. Vi har
haft funderingar på namn som Ben, Kevin, Jack, Cornelis, Roy,
Leonardo, Benjamin m.fl men inget har känts klockrent....tills nu...

Jag kunde inte somna om vid fem- tiden och började läsa igenom den
amerikanska topp 1000 listan på pojknamn och det var då jag hittade
det. Ett namn som jag fastnade för och som Magnus och jag pratade om
för fem år sedan eftersom det fanns en kille på Franks första dagis
som hette så och att det var och är ett ganska aktuellt tv- namn. Nu
återstår bara att Magnus ska vakna så att jag kan delge honom namnet
och jag är rätt så säker på att han kommer att bli glad och säga
JA! Spännande!

God morgon!

(Skickat från min iPhone)

4 kommentarer:

Helene Taflin sa...

Men du måste berätta vad det är för namn. Blir ju så otroligt nyfiken!!!

Frank och jag sa...

@Helene

Mmm, måste höra med Magnus först... men precis som jag kände mig så glad över namnet så kom jag på att en på Magnus jobb döpt sin son till precis det och då blev det inte lika roligt..vi och ni får vänta en stund medan vi tänker....

Anonym sa...

Undra vad det var försöker gissa men det går inte!
Pussa mormors älskling!

Frank och jag sa...

@mormor: Nej det går kanske inte att gissa även fast det inte är ett konstigt namn men som sagt så kanske det inte bli det namnet ändå. Så for vi bestämt oss så avslöjar vi det.

Vi ses snart mamma, längtar!