söndag, januari 09, 2011

Franks och hans polares julgransplundring

I kväll har Frank haft 5 kompisar här på julgransplundring. Jag har, sedan vi tog in granen lovat honom att vi skulle han en liten killfest då det var dags att slänga ut den och på den vägen är det. Frank fick bestämma vilka han ville bjuda och sedan delade vi ut inbjudningar i början av veckan, alla kunde komma. På inbjudan stod det att vi skulle dansa ut julen, krascha pepparkakshus, leka och käka. Det var knappt att vi hann med det eftersom grabbarna lekte så intensivt.

Frank hjälper till med förberedelserna:

Ställer granen på plats:



Garnerar glasen:



Färgglada strutar till lite godis som Frank förberett och hängt i granen:




Dans kring granen:



Käk: Magnusgjorda hamburgare med Frankgjorda spett:








Efter käket var det dags att krascha pepparkakshuset. Frank är redo med hammaren:



Många små fingrar vill smaka:







I de strutar som rank hängt i granen fanns det inget godis ännu utan varje strut innehöll en magnetisk bokstav. Genom att sätta samman alla bokstäver skulle de få fram ett ord som ledde dem till godisgömman. Inuti pepperkakshuset låg ännu en ledtråd till var godiset fanns. Jonathan, som är ett år äldre, klarade av att ljuda ordet och tillsammans lyckades grabbarna lista ut vad det stod:



KALSONG: Godispåsen låg med andra ord i Franks kalsonglåda och glädjen var stor då de fann den!

Jag hällde upp godiset i en skål och tog fram en tärning. Nu fick grabbarna slå tärningen i tur och ordning och varje gång de fick en sexa fick den personen välja en godis från skålen att antingen äta upp på en gång eller stoppa i sin strut:



När klockan slagit sex och alla fina, goa och snälla pojkar gått hem efter två mycket roliga timmar, la vi oss i soffan och pustade ut ett tag, min älskade Frank och jag:

3 kommentarer:

Disa Kastebo sa...

Vilken dröm-mamma du är! Så mycket lek och påhitt det finns i dej helatiden =) Aldrig en tråkig stund.

Kram Disa

Anonym sa...

Att du orkar va kul det såg ut,du är jätteduktig mamma.Frank har tur som har dej till mor.Du har så mycket fantasi,undra vem du ärvt det av,inte mej iallafall!

Kramar från mamma! pussa plutt som blivit storpojke!

Frank och jag sa...

@Disa: ja, det råder ingen brist på det direkt men tycker man att det är skoj då går det som en dans och kommer av sig själv. KRAM

@Mamma: jag orkar i stunden men efteråt då däckar jag i soffan- men det är det värt eftersom jag tycker att det är så roligt!! Du är duktig på att greja du också. KRAM