tisdag, januari 18, 2011

JULAFTON 2010

Jag tror inte att jag har lagt ut bilderna från julen i Falun 2010.

De kommer därför här:

Julaftonsmorgonen: Frank hade hängt ut julstrumpan och på morgonen låg det ett hemligt meddelande där från tomten. Det var en sönderklippt karta som visade var tomten lagt paketen. Frank byggde ihop kartan och hittade paketen bakom gardinen i köket. Morgonens paket innehöll kläder at ha på sig på julafton, ett sällskapsspel och ett spel till Nintendot



Frank o jag har gjort oss julfina:



Sådan far sådan son och lilla kusinen Hanna:



Jag och svärmor- lika blommiga....



Dags för julmat efter att vi sett på Kalle. Här sjunger vi lite julsånger innan vi sätter oss till bords:



Efter maten kom tomten:





Jag fick mest paket!!! Frank jätteglad över alla sina paket:



En AT-AT, Frank o pappa lika ivriga!:




Papper och paket huller om buller- precis som det ska vara på julafton!



Frank höll show med den mikrofon och förstärkare som han fick av tomten-Manboys skiva Masquerade gick varm på stereon:



Två trötta barn efter tomtens besök:



Frank o pappa orkar ändå bygga ihop AT-AT: som blev årets julklapp till Frank d.v.s. den han blev mest glad över!



Jag fick ett nytt objektiv till min kamera av Magnus. Premiärbilden...säger inte så mkt men en mysig julafton hade vi i varje fall där Frank var den som förgyllde hela dagen med sin glädje och iver!

Inga kommentarer: